Πάνω από 80 είναι τα κενά που τελικά έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στην γενική αγωγή, ύστερα από τις οριστικές καταγραφές που έχουν γίνει μετά το πρώτο κύμα προσλήψεων.
Τα περισσότερα από τα κενά αυτά αφορούν μαθήματα ειδικοτήτων όπως μουσική, εικαστικά κτλ. Όμως το μεγάλο πρόβλημα υπάρχει στα παιδιά με τις μαθησιακές δυσκολίες στην παράλληλη στήριξη, τα τμήματα ένταξης και στα ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητες.
Εκεί τα κενά, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Στέλιος Παλαρμάς, στην εκπομπή του Γιάννη Γεωργόπουλου «Πράσινο, Κόκκινο σε Γαλάζιο φόντο» είναι πολλά και δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα στον σκοπό που έχουν οι δομές αυτές που είναι να στηρίζουν και να ωθούν τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες.
Στην παράλληλη στήριξη στα δημοτικά σχολεία είχαν ζητηθεί 145 και προσλήφθηκαν μόλις 62, στα νηπιαγωγεία οι ανάγκες ήταν για 38 επιπλέον εκπαιδευτικούς και προσλήφτηκαν μόλις 18.
Στα τμήματα ένταξης είναι 13 στα δημοτικά και εφτά στα νηπιαγωγεία, ενώ στις ΖΕΠ είναι κοντά στα 20. Συνολικά μιλάμε για περίπου 300 κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε γενική αγωγή και σε δομές για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Όλα αυτά τα κενά δημιουργούν θέματα στην λειτουργία των τάξεων, απομονώνουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αφού τα αφήνουν πίσω από τους συμμαθητές τους και θα πρέπει να καλυφτούν.
Για αυτόν τον σκοπό γίνονται πιέσεις προς το υπουργείο έτσι ώστε να υπάρξει η ανάλογη κάλυψη στο δεύτερο κύμα προσλήψεων των αναπληρωτών.