Ξεκίνησαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για το έργο σύνδεσης του κόμβου Κ7 της μεγάλης περιμετρικής της Πάτρας με την εθνική οδό Πατρών – Τριπόλεως, που συνδέεται με τη διάνοιξη τοπικών οδών, οι οποίες θα διευκολύνουν περαιτέρω την αστική μετακίνηση στη νοτιοδυτική πλευρά της Πάτρας. Παράλληλα, θα επιτρέπει την απευθείας διασύνδεσή της Περιμετρικής με την ΕΟ Πατρών-Τριπόλεως προς και από την ορεινή ενδοχώρα Αχαΐας, Ηλείας και Αρκαδίας.
Ειδικότερα, με το έργο επιτυγχάνεται, μέσω της νέας χάραξης, η παράκαμψη του οικισμού της Οβρυάς, μετατρέποντας όλες τις διαμπερείς κινήσεις σε περιφερειακές, μέσω ενός αξιόπιστου οδικού δικτύου, το οποίο θα αποτελέσει τη συνέχεια του αυτοκινητόδρομου της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών έως την Ε.Ο. Πατρών-Τριπόλεως (Ε.Ο. 33).
Για να προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου, χρειάστηκε να ξεπεραστούν πολλές δυσκολίες που επέφεραν σημαντικές καθυστερήσεις, ωστόσο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αντιμετώπισε όλα τα ζητήματα, διασφαλίζοντας παράλληλα χρηματοδότηση ύψους 12.840.020 ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Δυτική Ελλάδα 2021-2027”.
Με τη δημοπράτηση του έργου «Διάνοιξη και κατασκευή νέας συνδετήριας οδού από τον Κόμβο Κ7 της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών (Ε.Π.Π.) έως την Ε.Ο. Πατρών –Τριπόλεως (Ε.Ο. 33) στην περιοχή Λαμπραίικα» κλείνει μία ακόμη εκκρεμότητα που έρχεται από το παρελθόν, καθώς η υλοποίησή του συνδέεται με την διαρκεί προσπάθεια για αναβάθμιση των οδικών δικτύων για ασφαλέστερες μετακινήσεις στη Δυτική Ελλάδα.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας συνδετήριας οδού μήκους 1.200 μ. περίπου από τη θέση του κόμβου Κ7 της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών μέχρι την Ε.Ο. Πατρών-Τριπόλεως (111) στη θέση περιοχή Λαμπρέϊκα, τη διαμόρφωση δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων στην αρχή και το τέλος της νέας οδού. Επίσης, προβλέπεται η αποκατάσταση υφιστάμενων και η διάνοιξη νέων τοπικών οδών όπου απαιτείται λόγω των έργων της νέας αρτηρίας, καθώς και τα οδικά έργα συναρμογής.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Η νέα οδός θα έχει μήκος 1.200 μέτρων, αλλά το συνολικό μήκος των αναβαθμισμένων παράπλευρων οδών ανέρχεται σε 3.600 μέτρα. Χάρη σε αυτό το έργο όλοι θα έχουν πρόσβαση στην ΕΟ Πατρών-Καλαβρύτων και Τριπόλεως, χωρίς να κινούνται μέσα στην ασφυκτική κίνηση των αστικών οδών Δημοκρατίας, Ακρωτηρίου και Παπανδρέου, καθώς και από τους στενούς δρόμους της Οβρυάς και του Μιντιλογλίου. Παράλληλα, διευκολύνονται όσοι από την ΕΟ 33 (πρώην 111) θέλουν να μεταβούν στην Ακτή Δυμαίων, το νέο λιμάνι ή τη λαχαναγορά.
Η οδός αυτή θα αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της περιοχής και θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου της διαδρομής, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την άνεση και τη λειτουργικότητα για τους χρήστες της οδού. Κυρίως όμως θα αποσυμφορήσει τη νευραλγική νοτιοδυτική είσοδο- έξοδο της Πάτρας και θα αναβαθμίσει λειτουργικά την ίδια την ευρεία παράκαμψη Πατρών, με την απευθείας διασύνδεσή της με την ΕΟ Πατρών-Τριπόλεως προς και από την ορεινή ενδοχώρα Αχαΐας, Ηλείας και Αρκαδίας και τις πολυπληθείς νοτιο-δυτικές συνοικίες της Πάτρας.
Εκτιμάται, πως η μέση χροναπόσταση της διπλής διαδρομής εισόδου-εξόδου θα μειωθεί κατά 3/4 της ώρας, ένα σπουδαίο αποτέλεσμα, εξοικονόμησης και χρόνου και μείωσης των πολλών ατυχημάτων και της ρύπανσης.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας συνδετήριας οδού από τη θέση του κόμβου Κ7 Οβρυάς της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών μέχρι την ΕΟ Πατρών-Τριπόλεως, τη διαμόρφωση δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων σπειροειδούς δακτυλίου κυκλοφορίας (turbo roundabout) στην αρχή και το τέλος της νέας οδού, έργα αποχέτευσης των ομβρίων και τη διευθέτηση του ρέματος «Μανωλιά».
Επίσης, προβλέπεται παράλληλα με τη νέα αρτηρία, η αποκατάσταση υφιστάμενων και η διάνοιξη νέων τοπικών οδών, οδικά έργα σύνδεσης με την ΕΟ 111 Πατρών-Τριπόλεως (τμήμα προς Πάτρα) και με την παλαιά χάραξη αυτής (ΠΕΟ), βελτιώνοντας την προσβασιμότητα και τις συνθήκες κυκλοφορίας στο ευρύτερο οδικό δίκτυο της περιοχής.
Πηγή: www.kalavrytanews.com