Με σύμμαχο τον ιδανικό καιρό για την εποχή, εκατοντάδες θεατές επισκέφθηκαν το Δημοτικό Διαμέρισμα Χαλανδρίτσα του Δήμου Ερυμάνθου και απόλαυσαν το 43ο Ράλλυ Σπριντ Αχαιός, έναν αναπάντεχα δυναμικό αγώνα.
Το Σάββατο και την Κυριακή 23-24 Σεπτεμβρίου 2023 ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών (ΑΟΠ) διοργάνωσε τον αγώνα «43ο Ράλλυ Σπριντ Αχαιός», με συνδιοργανωτές τον Δήμο Ερυμάνθου και την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (Π.Ε.Δ.) Δυτικής Ελλάδος, που προσμετρά στο Κύπελλο Ράλλυ Ασφάλτου Νοτίου Ελλάδας & Πρωτάθλημα Ασφάλτου Ιστορικών Αυτοκινήτων, όπως έχουν προκηρυχθεί από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος. Το 43ο Ράλλυ Σπριντ Αχαιός περνά στην ιστορία, αφήνοντας μια γεύση για το τι θα ακολουθήσει στο 44ο Ράλλυ Αχαιός του 2024, το οποίο θα είναι αυτό που του αρμόζει, σε εντελώς νέα μονοπάτια.
Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Τεχνικό και Διοικητικό έλεγχο να πραγματοποιείται στις σύγχρονες και φιλόξενες εγκαταστάσεις της Toyota Γεωργαντάς – Μουστάκας, όπου μετά τις απαραίτητες διαδικασίες πήραν το οκ 36 πληρώματα να εκκινήσουν τον αγώνα της Κυριακής, με την Ειδική Χαλανδρίτσα να πραγματοποιείται 3 φορές.
Τελικά 34 πληρώματα είδαν την σημαία εκκίνησης και 27 την σημαία τερματισμού, αφού οι πιο άτυχοι ήταν οι Παντελής Τζικόπουλος – Τάκης Πανταζόπουλος με Renault Clio και Θανάσης Καλογερόπουλος – Ελένη Βλαχαντώνη με Renault 5 δεν κατάφεραν να εκκινήσουν από μηχανικά προβλήματα. Με σύμμαχο τον ιδανικό καιρό για την εποχή, εκατοντάδες θεατές επισκέφθηκαν το Δημοτικό Διαμέρισμα Χαλανδρίτσα του Δήμου Ερυμάνθου και απόλαυσαν έναν αναπάντεχα δυναμικό αγώνα, όπου οι μάχες σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες κρίθηκαν στο νήμα, με το χρονόμετρο πολλές φορές να χρειαστεί να επαληθευτεί, λόγω των πολύ μικρών διαφορών.
Αποκορύφωμα όλων, η μάχη για την πρώτη θέση, όπου οι Στάθης Κουκέας – Κώστας Σπύρου με Ford Fiesta R5, πήραν την νίκη για μόλις 0,09 δευτερόλεπτα από τους Γιώργο Περουλάκη – Λευτέρη Σαρρή με Mitsubishi EVO. Και τα δύο πληρώματα, οδήγησαν εντυπωσιακά γρήγορα, ξεσηκώνοντας τον κόσμο με τα περάσματά τους. Οι νικητές αφού «πιάστηκαν στον ύπνο» στην πρώτη ειδική χάνοντας για κάτι πιο πάνω από 2 δευτερόλεπτα, έσκυψαν το κεφάλι και πάτησαν γκάζι κατεβάζοντας χρόνο σκέλος με το σκέλος, με αποτέλεσμα να πάρουν τις Ειδικές Χαλανδρίτσα 2 και Χαλανδρίτσα 3. Ο φοβερός ανταγωνισμός των δύο πληρωμάτων έκανε και τα χρονόμετρα να δείχνουν όλο και μικρότερους χρόνους από ειδική σε ειδική.
Το τρίτο σκαλί του βάθρου ανήκει δικαιωματικά στους Βασίλη Ντέρμα – Ελένη Παρασκευοπούλου που οδήγησαν το Opel Ascona τους υποδειγματικά γρήγορα μέχρι το τελευταίο μέτρο, κερδίζοντας τη θέση στο βάθρο, αλλά και το ζεστό χειροκρότημα του κόσμου, που σε κάθε πέρασμα σηκωνόταν στις μύτες. Πέραν της τρίτης θέσης στην Γενική Κατάταξη το Πατρινό πλήρωμα κέρδισε και την πρώτη θέση στην F2.
Δεύτεροι στην F2 τερμάτισαν οι Μανώλης Κατσαρέλιας – Ανδρέας Στεργίου με Volkswagen Golf, με την «γριά» να αντιλαλεί στα βουνά με τον ήχο της να προκαλεί ρίγη στους θεατές. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Παναγιώτης Κονδύλης – Αδάμ Τσολάκης με Peugeot 106, οι οποίοι ίσως έκαναν τον καλύτερο αγώνα της καριέρας τους, αφού ανέβηκαν σε 4 βάθρα, κινούμενοι γρήγορα, αλλά και έξυπνα σε όλη την διάρκεια του αγώνα.
Οι Κατηγορίες Legend και Legend F2 είχαν το ίδιο βάθρο με το πρώτο σκαλί να γεμίζουν οι Παναγιώτης Κονδύλης – Αδάμ Τσολάκης, ενώ στο δεύτερο να πατούν με «τσαμπουκά» οι Πανάγγελος Ρέκκας – Βίκτωρας Ρέκκας που ήταν «άπιαστοι» στα Ν2σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Αιγιώτες Κώστας Κουνιάκης – Κώστας Βαρδάκης με Peugeot 106.
Στις επιμέρους κλάσεις ξεκινώντας από την C2, την νίκη κατέκτησαν οι Γιώργος Περουλάκης – Λευτέρης Σαρρής με MitsubishiLancer, δεύτεροι τερμάτισαν οι Νίκος Παπαδόπουλος – Χάρης Παπαγεωργίου οι οποίοι είχαν την πρώτη τους επαφή με ασφάλτινο Ράλλυ και κινήθηκαν εντυπωσιακά γρήγορα με Mitsubishi Lancer και τέλος το βάθρο συμπλήρωσαν οι Παναγιώτης Λαμπρόπουλος – Ντίνος Στάικος με το πανέμορφο Subaru Impreza 555.
Η κατηγορία C3 είχε τον απόλυτο νικητή, αφού οι Βασίλης Ντέρμας – Ελένη Παρασκευοπούλου κέρδισαν και τις τρεις Ειδικές Διαδρομές με το Opel Ascona τους. Δεύτεροι τερμάτισαν οι Μανώλης Κατσαρέλιας – Ανδρέας Στεργίου με Volkswagen Golf και το βάθρο συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Καπράλος – Κώστας Καραθανάσης με το ιδιαίτερο OpelAstra G τους, να κινείται γρήγορα
Στην κατηγορία C6 είχαμε την δεύτερη πιο εντυπωσιακή μάχη του 43ου Ράλλυ Σπριντ Αχαιός, με τους Νίκο Τύρο – Γιώργο Πολυχρονόπουλο να κερδίζουν την μάχη για μόλις 0,75 δευτερόλεπτα, από τους Πανάγγελο Ρέκκα – Βίκτρωρα Ρέκκα. Τα δύο πληρώματα και στα τρία σκέλη είχαν ελάχιστη διαφορά με τα αδέρφια Ρέκκα να κερδίζουν τις 2 από τις 3 Ειδικές Διαδρομές, αλλά η νίκη να πηγαίνει στους Τύρο – Πολυχρονόπουλο. Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσαν οι Κώστας Κουνιάκης – Κώστας Βαρδάκης. Και τα τρία πληρώματα οδηγούσαν Peugeot 106.
Εντυπωσιακές ήταν και οι μάχες για το Πρωτάθλημα Ασφάλτου Ιστορικών Αυτοκινήτων με 10 πληρώματα να ρίχνονται στην μάχη της συγκομιδής βαθμών. Τις εντυπώσεις και την νίκη έκλεψαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας με την Ιταλίδα καλλονή τους Lancia Delta Integrale να κινούνται στα όρια. Το πλήρωμα εκτός του βάθρου της Γενικής κατάταξης και της κατηγορίας 4, άξια κατέκτησε τον σεβασμό και το χειροκρότημα όλων, αφού τα περάσματα θύμισαν άλλες εποχές. Δεύτεροι στην Γενική των Ιστορικών και πρώτοι στην κατηγορία 3, οι άξιοι και γρήγοροι Γιάννης Κάτσικας – Νίκος Μπάμπαλης με το «ταπεινό» Ford Escort το οποίο κατάπινε τις ανηφόρες και ζωγράφιζε στις κατηφόρες. Τρίτοι ο Ιταλός Gianluca Rocco και ο Σέρβος Jovan Isailovic όπου έχασαν την δεύτερη θέση μετά από μικρά μηχανικά προβλήματα από το πολύ δυνατό Ford Sierra Cosworth τους.
Στις κατηγορίες 1-2 την νίκη πήραν οι Δημήτρης Αμαξόπουλος – Χαρά Μωραίτα με Toyota Corolla KE30 και δεύτεροι τερμάτισαν οι Κωνσταντίνος Μητρόπουλος – Δημήτρης Μπουνάζος με Ford Escort MK1. Στην κατηγορία 4 την νίκη πήραν οι Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας με Lancia Delta Integrale, το δεύτεροι σκαλί πάτησαν οι Gianluca Rocco και Jovan Isailovic με Ford Sierra Cosworth ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Γιώργος Γαβριηλίδης – Νίκος Μουζάκης με Ford Sierra.
Το ρεσιτάλ ατυχίας κερδίζουν χωρίς καμία αμφιβολία οι Νίκος Καραθανάσης – Βασίλης Καραθανάσης, αφού ένα σκασμένο ελαστικό τους έριξε στην τελευταία θέση χάνοντας πάνω από 7 λεπτά, ενώ μετά την πρώτη Ειδική ήταν στην τρίτη θέση της γενικής. Από μηχανικές βλάβες εγκατέλειψαν και οι Βασίλης Κανδηλιώτης – Παντελής Παπανδρέου με Mitsubishi EVO, Γιάννης Δασκαλόπουλος – Βαγγέλης Μούκας με Mitsubishi EVO, Πολύδωρος Φούντας – Γιώργος Λαδάς με Peugeot 106 και οι Ανδρέας Καλυβιώτης – Άγγελος Τσάμης με Peugeot 106. Στα ιστορικά δυστυχώς δεν κατάφεραν να τερματίσουν οι Στέλιος Γιαμαλάκης – Νίκος Σάμιος με το σπάνιο πισωκίνητο κεντρομήχανο Renault 5 τους, οι Γιάννης Λυκάκης – Μαρία Καμπούροβα με το πανέμορφο Volswagen Beetle και οι Σπύρος Αποστολόπουλος – Διονύσης Κολοτούρος με Ford Fiesta.
Ο Αυτοκινητιστικών Όμιλος Πατρών ανανεώνει το ραντεβού με τους οδηγούς – αθλητές σε επίπεδο Ράλλυ με το 44ο Ράλλυ Αχαιός, με την υπόσχεση για έναν νέο, πολύ όμορφο και ιδιαίτερο αγώνα.